Playa Del Carmen – Ensimmäiset päivät Meksikossa

Travels

16.11.2017

Saavuimme maanantaina iltamyöhään Meksikoon. Lensimme ensin Venetsiasta Zürichiin ja sieltä 11 tuntia Cancúniin. Olimme etukäteen varanneet lentokentältä kuljetuksen Usa transfer-yrityksen kautta ja matka sujui kaikin puolin hyvin. Nyt olemme jo Tulumissa, mutta päätimme jäädä kahdeksi yöksi Playa Del Carmeniin, joka on Tulumin ja lentokentän puolessa välissä. Vajaa tunnin matkan päässä siis lentokentältä.

Olimme varanneet etukäteen Playa Del Carmenista Magic Blue nimisen hotellin keskustasta. Olimme tosi tyytyväisiä hinta-laatusuhteeseen. Sijainti oli loistava, kaupat ja ranta olivat ihan lyhyen kävelymatkan päässä, vieressä oli luomukauppa ja -ravintola, jossa kävimme kerran syömässä. Hotellin aamiaisbuffet oli harvinaisen hyvä ja muutenkin koko hotellin tunnelma oli rauhallinen ja viihtyisä. Rakastin meidän parvekkeella olevaa riippukeinua, niitä onneksi tuntuu olevan täällä joka paikassa. Tässä vehreässä hotellissa unohti olevansa oikeasti kaupungin keskustassa. Voin suositella!

Muutenkin Playa Del Carmen yllätti positiivisesti. Oikeastaan olimme vain yhden päivän kohteessa, koska lähdimme jo eilen aamulla Tulumiin, mutta tuli tunne, että ehkä menemme vielä reissulla uudestaan. Aina puhutaan, että Cancún ja Playa Del Carmen on niin turistisia, että ei niihin kannata mennä. Itselleni tuli taas Playa Del Carmenista samanlainen olo kuin Seminyakista: turisteja tai ei, ehdottomasti visiitin arvoinen paikka! Kivoja, tyylikkäitä ja persoonallisia kauppoja ja baareja oli paljon, ja mielestäni myös ranta oli kaunis. Kävimme myös täältä hankkimassa paikalliset liittymät puhelimiin Telcel-liikeestä. Nyt on netti käytössä koko ajan.

Näin parin päivän jälkeen voisin sanoa, että olen rakastunut Meksikoon! 🙂 Tämä nousi heti kärkisijoille lempikohteissani, enkä keksi mitään valitettavaa. Ainakin tämä Quintana Roo-osavaltio on ihana miksaus, jossa näkyy jenkeistä tuttuja juttuja, Espanjan vivahdetta ja sitten, sitä kaikille tuttua meksikolaisuutta kaktuksikseen ja tacoineen. Ruoka on ollut ihan superihanaa. Eilen söin illallisen alkuruokana maailman parasta quacamolea. Olen niin iloinen, että valitsimme lopulta juuri tämän paikan matkakohteeksi! Kiitos myös teille kaikille, jotka olette laittaneet vinkkejä, tosi hyviä ja varmasti ainakin osaa ehditään hyödyntämään! ♥