Feelings after Croatia

Travels

31.05.2016

IMG_0042-2 IMG_0116-2 IMG_9268 IMG_0133b IMG_1344

Saavuimme eilen illalla takaisin Italian vuorille ihanan loman jälkeen. Tuntuu taas melkein kuin eri ihmiseltä! Myönnän, että alkuun en meinannut päästä täysin lomafiilikseen. Ehkä se oli se, kun matkustimme ensimmäisinä päivinä autolla paikasta toiseen ja oli sellaista lähdön tuntua.. Tai ehkä se vaikutti, kun en ollut ehtinyt ajastaa mitään postauksia valmiiksi tai laittaa sähköpostiin lomailmoitusta ja tein tälläisiä vielä matkan päältä. Muutaman päivän jälkeen kuitenkin alkoi huomata eron siinä, miten hyvää teki, kun sai unohtaa arjen velvollisuudet, rutiinit, aikataulut, kotityöt ja työt ylipäätään.. Teki hyvää vain nauttia yhteisestä ajasta poikaystävän kanssa ja imeä itseen uutta energiaa ja inspiraatiota.

Nyt tuntuu hyvin levänneeltä ja rentoutuneelta – siltä, että kaikki taas innostaa tosi paljon ja ideat juoksee päässä. Minulla on ollut nimittäin keväällä usein vähän tyhjä olo blogin kanssa. On ollut ensimmäistä kertaa fiilksiä, ettei ole oikein mitään sanottavaa.  Pääni on ollut jo melko pitkään niin täynnä muita juttuja, että blogiin on ollut välillä vaikea syventyä kirjoittamaan mitään syvällistä ja oivaltavaa. Mutta lepo tekee ihmeitä! 🙂

Vietimme vielä paluumatkalla yhden yön Splitissä, josta tulossa myöhemmin oma postaus. Samaan aikaan kaupungissa oli ystäväpariskuntamme ja reissu saikin hauskan päätöksen, kun illastimme pitkään nelistään. Koko loma oli todella onnistunut ja olen esimerkiksi tosi iloinen, että säät olivat niin täydelliset. Toukokuun loppu on erittäin hyvä aika matkustaa Kroatiaan paitsi ilmaston suhteen, myös sen takia, että sesonki ei ole kunnolla vielä alkanut ja turisteja on yllättävän vähän.

Tykkäsin Kroatiasta oikeastaan kaikin puolin, eikä minulta löydy mitään valittamista. Kroatiasta hyvän matkakohteen tekee mielestäni myös melko edullinen hintataso, superkirkas meri ja luonnon kauneus. Suomesta Kroatiaan pääsee kätevästi suoraan lentäen, eikä lentomatka ole kuin muutamia tunteja. Me taas koimme, että oli tosi mukava matkustaa Kroatiaan autolla Italiasta. Auton vuokraaminen myös perillä on varmasti kannattavaa, koska tiet ovat hyvät ja nähtävää on paljon lyhyilläkin etäisyyksillä. Tosin me kuljimme taksilla ja bussilla itse paikan päällä. Bussi kulki Dubrovnikissa suoraan hotelliltamme vanhaan kaupunkiin ja taksi oli taas sen verran edullinen, että mielummin valitsimme sen, kun parkkipaikkojen etsimisen muutamalla muulla lyhyellä matkalla. Maassa liikkuminen oli ylipäätään mielestäni hyvin helppoa ja jos Kroatiaan matkustaa, vierailu jollain Kroatian saarella on ehdoton. Hyviä vaihtoehtoja on useita. Me otimme Dubrovnikista lautan Kolocep-saarelle, jonne matka kesti noin 30 minuuttia.

Kroatia on hyvin monipuolinen matkakohde ja annan kyllä reissullemme kokonaisuudessaan täyden kympin. Kroatia suosituksia on vielä luvassa, sillä kuvamateriaalia kertyi hurjasti… Mutta nyt palaan taas normaaliin työrytmiin ja luvassa myös hyvinvointijuttuja yms.. Jos teillä tulee myös kysymyksiä mieleen Kroatiasta yritän vastata parhaani mukaan! 🙂

We arrived back in Italy last night after a very nice holiday. I can really recommend Croatia and especially in May when there isn´t that much turists yet. I love Croatia because of the beautiful nature, turquise sea water, so beautiful historical buildings and the fact, that as a travel destination Croatia is very versatile.  I´m also grateful that the weather was excellent last week! Now I feel relaxed and more energetic than during the whole spring. 😉 I´m excited to be back again and in a working mood! Resting really makes a difference and is important to our wellbeing! 🙂